Czy PageRank ma znaczenie?

Czy PageRank ma znaczenie?

Czy Page Rank ma znaczenie? – to kolejne z pytań za milion punktów, na które od lat toczą się zajadłe dyskusje. Zielony pasek z wartością PR, który widzimy w toolbarze, czy też wartość sprawdzona w różnych serwisach nie jest aktualizowana na bieżąco. Update Page Rank ostatnimi czasy odbywa się mniej więcej raz na trzy miesiące – a nawet dłużej. Pomiędzy aktualizacjami zdarzają się pojedyncze korekty wartości, wyzerowanie – wzrost, czy też spadek o jedno oczko. Ale dotyczy to niewielkiego ułamka całości stron.

Co na to pozycjonowanie Bydgoszcz? O czym teoretycznie mówi nam ten parametr? Jest to wskaźnik mówiący o mocy linków prowadzących do naszej strony. W sieci można wygrzebać całą masę wzorów traktującą o tym ile linków i jakich potrzeba do uzyskania konkretnej cyferki, ale nie to jest najważniejsze.

Należy skupić się na pozyskiwaniu jak najbardziej wartościowych linków, ze stron mających wysoki Page Rank i możliwie niewiele linków wychodzących.

Sam Page Rank nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Webmasterzy często wysuwają błędne teorie, że skoro w wynikach strony mające niski PR wyprzedzają te z wysokim współczynnikiem, to jest on niewiele warty. Nie jest to jednak słuszna teza. Na pozycję na konkretną frazę poza jakością linków ma jeszcze wpływ wiele innych czynników. Optymalizacja strony pod dane zapytanie, z jakimi anchorami te linki zostały pozyskane itd. Pamiętajmy że współczynnik ten przyznawany jest nie tylko stronom głównym, każda strona serwisu bierze udział w rankingu. Kolejną ważną sprawą jest fakt, że linki wewnętrzne także przenoszą moc i są zliczane przy przyznawaniu zielonego paska.

Facebook Comments
1 comment

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments