Zarabiaj na drobnych usługach

Zarabiaj na drobnych usługach

Minęły lata, kiedy kierowcy masowo jeździli nad brzeg rzeki, żeby umyć swój samochód. Nikt też nie stoi już godzinami na poczcie, żeby wysiać paczkę, co do której nie ma pewności, że dojdzie na czas. Nie boimy się także oddać naszych brudnych ubrań w obce ręce. Powyższe przykłady pokazują, że decydując się na prowadzenie biznesu usługowego, trzeba śledzić zmieniające się obyczaje. Tak zrobiło 4 tys. przedsiębiorców, którzy prowadzą firmy w branży usług dla klientów indywidualnych – wynika z „Raportu o franczyzie w Polsce 2014″. Oznacza to, że właścicieli myjni samochodowych, punktów kurierskich i pralni jest dwa razy więcej niż pięć lat temu. Potwierdzeniem opłacalności prowadzenia biznesu w omawianej branży jest fakt, że żadna z firm franczyzowych nie zniknęła w ostatnim roku z rynku. Podobnie było także w poprzednich latach.

pieniądze

pieniądze

Franczyzobiorców przybywa głównie w biznesach z niskim wkładem własnym, dlatego szybki rozwój notują sieci mobilnych myjni samochodowych, punktów kurierskich czy agencji tłumaczeń. W każdym z wymienionych przypadków inwestycja nie przekracza 30 tys. zł. Ta stosunkowo niska kwota zachęca młodych przedsiębiorców do zakładania firm. Poza tym niektórzy franczyzodawcy, na przykład Ecomyjnia, pomagają w pozyskaniu dotacji na rozkręcenie biznesu. Ryzyko niepowodzenia mniej doświadczonych przedsiębiorców jest wyższe, dlatego wkład własny w naszą pierwszą firmę nie powinien pochłonąć wszystkich oszczędności.

Nie wszędzie jednak Polacy nadążają za zachodnimi trendami. Amerykańska moda na odwiedzanie samoobsługowych pralni przyjmuje się w naszym kraju wolniej niż się spodziewano. Inwestycja w samoobsługową pralnię przekracza 100 tys. zł, a może być nawet czterokrotnie wyższa. W Polsce działa kilka sieci. Dobra Pralnia dopiero wchodzi na rynek franczyzy. Wcześniej zrobiły to Perfect Clean Ekologiczne Pralnie oraz Pralnie Chemiczne Panda. Obie sieci posiadają po kilkunastu partnerów. W każdym przypadku liczba placówek własnych przewyższa franczyzowe. Tak samo jest w przypadku pochodzącej z Francji saSec.

Ograniczony budżet

Biznesy wymagające niskiej inwestycji na start, cieszą się dużym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Dlatego szybki rozwój notują sieci mobilnych myjni samochodowych, czy punktów kurierskich.

W firmach usługowych bardziej niż w handlu trzeba dbać o standardy obsługi klienta. Źle wykonana usługa psuje przedsiębiorcom opinię nawet wśród znajomych zawiedzionego klienta. Dlatego wybierając franczyzodawcę, warto zwrócić uwagę na zawartość podręcznika operacyjnego firmy. Podręcznik z prawdziwego zdarzenia to zbiór zasad postępowania franczyzobiorcy i jego pracowników w każdej sytuacji: omawia techniki sprzedaży, wyjaśnia, jak postępować z trudnym klientem, a przede wszystkim jak najlepiej wykonać usługę. Pralnia chemiczna i myjnia samochodowa wyposażone są w nowoczesne urządzenia, na których nie wystarczy tylko wcisnąć guzik „włącz”. Sposoby odplamiania ubrań czy woskowania samochodu muszą być dokładnie wyjaśnione na praktycznym szkoleniu. Franczyzodawca nie może oszczędzać na szkoleniach, szczególnie gdy partner rozpoczyna działalność i dopiero próbuje pozyskać stałych klientów.

Wynagrodzenie Polaków rośnie od 25 lat. Z danych GUS wynika, że tylko od 2008 roku przeciętne wynagrodzenie w naszym kraju wzrosło o tysiąc złotych – do 4 tys. zł. Rosnące zarobki nie przełożyły się na wyższe oszczędności. Nadwyżki domowego budżetu wydajemy na przyjemności albo na usługi, dzięki którym mamy więcej czasu dla siebie. Taką tendencję mógłby zatrzymać tylko kryzys, bo wtedy odczuwający go najpierw zrezygnują z usług, które mogą wykonać sami. Jednak na to się nie zanosi. Dopóki pensje rosną, gospodarka się rozwija, a zachodni styl życia ciągle imponuje, właściciele firm usługowych nie będą narzekać na brak klientów i zleceń.

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Facebook Comments